Thursday, March 4, 2010

Greetings from Weymouth UK


Weymouth marina


Jin, behind the camera...


With Sanusi aka Jin.

Alhamdulillah, semalam saya tiba di Weymouth UK, tempat kawan kita Jin bermastautin semenjak 13 tahun yang lalu. Perjalanan dari KL kesini mengambil masa selama 48 jam, bermula dari 3 jam air asia 'delay'- 13 jam penerbangan - bermalam di Stanstead Airport sampai pagi- berebut 'tube' bersama warga kerja London- berjalan mencari Victoria Coach Station- dua jam setengah perjalanan ke Bournemouth dengan bas, dan akhir sekali 1 jam setengah dengan bas ke Weymouth.

Jin sudah sedia menunggu sebaik saja saya memijakkan kaki ke weymouth. Bayangkan betapa gembira nya kami dapat bersua satelah begitu lama saya merancang akan perjalanan ini. Kali terakhir saya bersama Jin adalah pada tahun 2006 sewaktu Jin pulang ke Malaysia dahulu.

Weymouth sebuah bandar coastal yang cantik di selatan UK.
Saya dilayan dengan begitu baik sekali oleh Jin. Saya juga dapat bertemu dengan dua anak remaja Jin yang comel dan lawa.
Akan saya ceritakan detail perjalanan saya apabila kembali nanti. For the time being I'm enjoying every second of my stay. Will keep on updating and posting photos whenever I can.

No comments:

Post a Comment